MÜDÜR/BİRİM AMİRİ: Yakup KÖROĞLU
DÂHİLİ TEL: 0322 341 41 09
E-MAİL: yakupkoroglu@saricam.bel.tr
GÖREVLERİ
. Mevzuat kapsamında verilen görevleri yürütmek.
. Belediye Başkanlığı’nca istenen veya mevzuatlara göre belirlenen kurul ve komisyonlara katılmak.
. Birimler arası koordinasyonu sağlamak, yapılan çalışmaları ilgili mevzuatlar çerçevesinde yönlendirmek, denetlemek ve en kısa zamanda sonuçlandırılmasını sağlamak.
. Afet Yönetimi ile ilgili yasal mevzuatı ve teknik yenilikleri takip etmek.
. Faaliyet alanı ile ilgili halkın talep ve şikâyetlerini değerlendirmek ve bu doğrultuda kararlar almak ve uygulanmasını sağlamak.
. Müdürlüğün bünyesindeki işler ile ilgili ihaleler için gerekli çalışmaları yürütmek ve teknik şartnamelerin hazırlanmasını sağlamak.
. Müdürlüğün gerçekleştirdiği tüm işlerin gerekli denetimlerini yapmak veya yaptırmak.
. AFAD, diğer kamu kurumları ve sivil toplum kuruluşları ile Belediyenin ve kamunun yararına yönelik işbirlikleri geliştirmek.
. Diğer müdürlüklerle işbirliği ve uyum içinde çalışmak, talep edilen tüm konularda imkânlar doğrultusunda gerekli yardım ve kolaylığı sağlamak.
. Müdürlüğün stratejik amaçlarını/hedeflerini, performans programını, bütçesini ve çalışma/yatırım programını hazırlamak ve bu belgelerdeki amaç ve hedefleri gerçekleştirmek.
. Müdürlüğün bünyesindeki birimlerin ve personelin performansını artırıcı çalışmalar yapmak.
. Yurt içi ve yurt dışında meydana gelen afet ve acil durumlarda arama ve kurtarma hizmetlerini yürütmek.
. Ulusal yardım ve uluslararası insani yardım faaliyetlerine katılmak.
. Sorumluluk bölgesinde planlanan arama ve kurtarma tatbikatlarına katılmak.
. Afet ve acil durum hallerinde olay yerine hızlı bir şekilde ulaşabilmek için haberleşme, toplanma, yükleme ve intikal tatbikatlarını yapmak.
. Türkiye Afet Müdahale Planı (TAMP) kapsamında hazırlanan yerel düzey arama ve kurtarma çalışma grubu planını hazırlamak ve uygulamak.
. Belediyemizin paydaşlarımıza sunduğu hizmetlerin sürekli iyileştirilmesi ve paydaş memnuniyetinin artırılması amacıyla uygulamakta olduğu TSE-EN-ISO 9001:2015 Kalite Yönetim Sistemi ve Mükemmellik Modelinin gerektirdiği standart ve koşulları karşılayacak şekilde işlerini planlamak, uygulamak, kontrol etmek, iyileştirmek ve üst yönetime raporlamak.
. Müdürlüğün, 11. Kalkınma Planı, Çukurova Bölge Planı, Küresel Kalkınma Amaçları ve Küresel Eğilimler çerçevesinde planlama ve faaliyetlerini gerçekleştirmek.
. Afet yönetimi gerektiren haller; deprem, sel baskını, kış şartları ile mücadele, toprak kayması, fırtına, kuraklık, büyük yangınlar, baraj patlaması, hava-su ve çevre kirlenmesi, nükleer-kimyasal-biyolojik sızıntı, pandemi, kazalar vb.
. Adana Valilik Acil Durum Yönetim Merkezinden alınan emirler ve üst makamların vereceği emirler doğrultusunda hareket etmek.
. Afet ve acil durum yönetiminin etkin bir şekilde gerçekleştirilmesi amacıyla Sarıçam Belediyesi ile bağlı kurum ve kuruluşları ile koordinasyon sağlamak.
. Afet ve acil durum tehlikesi ve riskinin makro ve mikro ölçekte yeniden belirlenmesi, geliştirilmesi ve tehlike haritalarının hazırlanması çalışmalarına katılmak ve bu haritaları CBS (Coğrafi Bilgi Sistemi) ile işlemek.
. Çıkarılan haritalar doğrultusunda oluşabilecek hasarların belirlenmesi çalışmalarını yapmak.
. İhtiyaç duyulan bilimsel ve teknik araştırma-geliştirme faaliyetlerinin planlanması ve uygulanması çalışmalarına katılmak.
. Risk analizi belirleme çalışmalarını yapmak, bunlara yönelik senaryolar hazırlayıp müdahale planlarının geliştirilmesi ve tatbikatların yapılması çalışmalarına katılmak.
. Halkın gerekli afet bilincine kavuşması için bilgilendirme ve bilinçlendirme çalışmalarına (seminer, tatbikat, broşür, yayın vb.) katılmak.
. Mesleki ve gönüllü kuruluşlarla afetler hakkındaki her alanda işbirliği yapmak ve koordinasyonu sağlamak.
. Lojistik merkezlerin kurulması, yardım sağlanması, kullanılacak araç-gereç ekipmanlarının ve afet ve acil durum izleme binek-arazi aracı, helikopter, drone, telsiz gibi tam teşekküllü ve günümüz teknolojisine uygun olarak temin edilmesini sağlamak.
. İlgili kurumlarla işbirliği içinde jeolojik ve sismik aktivite bilgilerinin sürekli takip edilmesi, alarm ve erken uyarı sistemlerinin kurulma çalışmalarına katılmak.
. Oluşturulan toplanma alanlarında afete müdahale için gerekli araç ve gereç ekipmanları olan konteynerlerin koordinasyonunu sağlamak ve altyapı çalışmalarının takibini yapmak.
. Başta belediye birimleri olmak üzere tüm ilgili kamu kurumlarının olay yerine sevk edilmesinin koordinasyonunu sağlamak.
. Afet ve acil durum ile ilgili bilgilerin toplanması, kamuoyuna ve ilgili kurumlara aktarılması, üst makamlara brifing verilmesi.
. Türkiye Afet Müdahale Planı (TAMP) kapsamında tüm işlerin ve ihtiyaçların belirlenmesi, ilk yardım, tedavi, tahliye, geçici iskân, yiyecek, içecek, giyecek, yakacak temini, güvenlik, çevre sağlığı ve koruyucu hekimlik, hasar tespiti, tehlikeli yıkıntıların kaldırılması çalışmalarına katılmak ve bu işlerin yapılmasını sağlamak.
. Afet ve acil durum sonrasında nedenleri, sonuçları ve yapılması gerekenler hakkında rapor düzenlemek.
. Ekonomik, fiziksel ve psikolojik iyileştirme gibi çalışmalara destek vermek.
. Müdürlüğün, İl Kriz Merkezi, Bakanlıklar Kriz Merkezleri, ildeki kamu kurum ve kuruluşları ile telefon, telsiz, faks, internet ve görüntülü muhaberenin sağlanması yönünde gerekli hazırlıkları yapmak.
. Ülkemizde ve bölgemizde gerçekleşen afet ve acil durumlarda Afet İşleri Müdürlüğü`nün görevli sayılmasını sağlamak.
. Afet İşleri Müdürlüğü’nü oluşturan birimleri, gelişen ve değişen durumlara göre teşkil etmek ve görevlendirmek.